Workshops

  brengt communicatie in beeld…

Werk je in het Onderwijs of Speciaal (Basis) Onderwijs? Werk je in de zorg (EMB) of ouderen? Werk je met personen met autisme? Ben je kindercoach?
Dan is Poptalk de methode om in te zetten wanneer communicatie niet mogelijk of moeizaam gaat.
Maar ook om (moeilijke) niet begrepen situaties inzichtelijk te maken.
Nieuwsgierig geworden? Schrijf je dan in voor de Tweedaagse Workshop!

Tweedaagse Workshops Doornspijk 2019

Datum Workshop 1: maandag 2 september – maandag 30 september 2019
Datum Workshop 2: woensdag 11 september – woensdag 16 oktober 2019
Datum Workshop 3: vrijdag 11 oktober – vrijdag 8 november 2019
Datum Workshop 4: woensdag 30 oktober – woensdag 4 december 2019
Datum Workshop 5: woensdag 20 november – woensdag 18 december 2019

 

Tijd: 9.30- 16.30

Kun je niet op deze dagen of deze locatie? Heb je wel interesse? 

Of wil je individueel of in tweetallen deze workshop volgen?

Andere data en invullingen zijn, in overleg, altijd mogelijk!

Stuur dan een mail naar info@zo-zien.nl

 

Prijs incl. lunch, koffie, thee en cursusboek € 395,00

 

MINI Workshop/lezing

Het is mogelijk om een MINI Workshop/lezing te volgen van 1,5 uur voor een groep van ongeveer 15 personen. Dit kan in overleg, op de door jou gekozen locatie, verzorgd worden.

Kosten: €195,00

Bevindt de locatie zich verder dan 10 km buiten de praktijk (Doornspijk) wordt er € 0,35 per kilometer in rekening gebracht.

 

Reacties van cursisten:

  •  Ik heb de dag heel waardevol gevonden. Daarnaast was het goed toeven onder jouw dak en waren we bij jou in goede handen.  Ik kijk uit naar de volgende ontmoeting.
  • Al een tijdje een vaste werkvorm binnen mijn praktijk, toch de wens om de verdieping aan te gaan, door een collega coach nog warmer gedraaid de opleiding te gaan doen , en dan vandaag toch eindelijk gestart!
    Wat ben ik blij met mijn besluit. Dank je wel Wilma Mooiweer!
    #poptalk

Aanvullende informatie Tweedaagse Workshop:

Voor wie:
Ben je werkzaam in het (speciaal) onderwijs, in de zorg of hulpverlening? Ben je kindercoach of ben je ouder van een kind met autisme ect. dan is  een veelzijdige methode om communicatie in beeld te krijgen.

Wat:
 is een methode die m.b.v. concreet materiaal (Playmobil e.a.) de eigen werkelijkheid van een persoon (extern en intern) visualiseert. Door  in te zetten als ondersteuning tijdens
een gesprek wordt er meer inzicht verkregen in de belevingswereld van het kind/persoon.  is breed inzetbaar voor zowel kinderen als volwassenen. Daarnaast ook inzetbaar bij de personen met een verstandelijke beperking, autisme ect. De methode POPtalk is laagdrempelig zodat iedereen die met kinderen, jongeren, ouderen of met mensen met een beperking werkt, dit
kan leren.

Je verkrijgt informatie over een probleem door de juiste vraagstelling met de juiste materialen in te zetten. Door een situatie uit te beelden krijgt het kind/persoon inzicht in zijn eigen werkelijkheid en voelt de ander zich gehoord en begrepen.

Hoe:
Tijdens een tweedaagse interactieve workshop krijg je praktische handvaten aangereikt hoe je concreet materiaal inzet als communicatiemiddel.

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

– Bespreken van gevoelens
– Gewenst/ongewenst gedrag
– Relaties
– Grenzen stellen en kennen
– Pesten
– Rouw en verlies

 

Waar:
De workshop  wordt gehouden op het praktijk adres:

Wolter Vynckweg 11, 8085 AR Doornspijk

De workshop  kan ook op een andere locatie en/of andere dagen of avonden verzorgd worden. U kunt mij hiervoor per mail of telefoon benaderen.

 is een geregistreerde onderwijsinstelling en staat ingeschreven in het register van het CRKBO.   en is eveneens geregistreerd bij registerleraar.nl

Voor het volgen van de workshop ontvangen leerkrachten 25 registeruren. Bij het SKJ is  geaccrediteerd onder nummer SKJ 199467. Hiervoor zijn 19,5 geaccrediteerde punten toegekend.

 

Uit de praktijk

                                                EMD en Poptalk

Veertien jaar is ze, dit meisje (EMB) wanneer ze met grote zorgen moet worden opgenomen in het ziekenhuis. Een hersentumor wordt geconstateerd en een operatie volgt. Een intensieve periode voor haar en voor haar omgeving. Ongeveer anderhalf jaar later heb ik een gesprekje met haar over deze ziekenhuisperiode. Ze verteld haar verhaal m.b.v. concreet materiaal. “Ik was in het ziekenhuis en mama ging ook bij mij slapen. Maar ze ging ook wel eens even naar huis, naar papa en dan was ik alleen, dat vond ik niet leuk!” Al pratend zet dit meisje twee bedden neer waarin ze haarzelf en haar moeder legt. Ook het infuus wordt niet vergeten….

Voorzichtig pakt ze een nieuw, ander poppetje uit de bak. Ze laat deze wisselend van de ene hand in de ander glijden….dan zet ze deze neer..
het is een mummie!!!
Ze pakt haar “eigen” (poppetje) van het bed af en even zet ze deze op de tafel naast de mummie neer en dan legt ze de mummie op het bed.
“Ik was héééel ziek (hersentumor) “, zegt ze: ” En iedereen was verdrietig, papa, mama, broers en zus en…”
Ondertussen pakt ze papa, mama ect. één voor één er bij en zet de poppetjes rondom haar bed neer.
Dan is het stil. Ze kijkt naar hetgeen ze net heeft neer gezet.
De emotie is van haar gezicht af te lezen.

Heel zachtjes zeg ik: Je was ECHT heel ziek hé? Met een klein knikje bevestigd zij mijn woorden.
Even is er een kleine glinstering in haar ogen, dan bijt ze op haar lip. Ze kijkt….
Maar dan …ze gaat ze rechtop haar stoel zitten. Ze pakt “de mummie” van het bed en zet deze naast haar “dit-ben-ik-poppetje” neer. Opnieuw kijkt ze aandachtig naar hetgeen ze net heeft neergezet en zucht een keer hoorbaar. Dan pakt ze resoluut “de mummie” en zet deze schuin achter het dit-ben-ik-poppetje neer. “Zo!”, zegt ze: “ Nu ben ik deze en wijst tegelijk naar “het dit-ben-ik-poppetje.”

                                Down#hersentumor#operatie#verwerking#

——————————- Beelden zeggen meer dan 1000 woorden ———————